Tuesday 18 August 2015

Sarung bantal bayi


Next sewing project untuk anakanda adalah sarung bantal. I buat 2 biji bolster, 2 biji bantal kecik untuk kepala and 2 biji bantal size besar sikit dari bantal kepala untuk letak tangan time menyusu..Kononla..sebab time tu tak tahu lagi camna kemenjadiannya.. Maklumla anak first..Last2 bantal yang besar sikit tu apaknya kebas wat lapik kepala dia...heh








Kain bahagian atas I beli fabric Japanese cotton, and yang merah tu cotton biasa. Jappanese cotton tu dalam RM17.80/meter.  Isian bantal tu semua I beli kekabu asli RM11/kg, bukan kekabu polyester yer.  I beli 10kg untuk isi semua bantal and tilam kekabu size besar, bukan NB, kononnya nak pakai lama, and kononnya jugak nak bagi ruang apaknya baring sebelah anaknya atas tilam tu jugak. Baki kekabu tu, my mom buat bantal baru untuk ganti mana-mana bantal yang dah berkulat kat rumah tu.


Gigih jahit semua ni sebelum makin tak larat nak menunduk untuk proses ukur, gunting, tanda and semuanya la untuk dapatkan hasil yang memuaskan hatiku..hihihih..Lepas solat subuh ada masa 1 jam sebelum nak ke sekolah, sambung jahit mana yang tak siap.  Ukuran bantal and bolster tu I tanya Mr. Google, sebab kat rumah ni takda bantal bayi untuk di buat contoh.  Sekarang semuanya dah tersimpan rapi dalam almari, sebab anakanda taknak tidur dalam baby cot dah, nak tidur dengan makpaknya sesama atas katil.  InsyaAllah next baby tak perlu buat dah, pakai je yang ni.

Date: 05/02/2015

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers