Wednesday 23 May 2012

Sejuknyaaaaaa...

Hujan di petang hari...

Sejuknyaaaa...tengahari tadi mendung je..n petang tadi hujan selebat-lebatnya..Biasanya akan ada rungutan (including me!) seperti ini -->.."ala hujan lagi!", "macamane nak balik ni da hujan" dan banyak lagi la..tapi hakikatnya hujan itu satu RAHMAT. Sepatutnya ini yang keluar dari mulut kita "Ya Allah, Ya Tuhan kami! Jadikan hujan ini bermanfaat buat kami". Renung-renungkan dan selamat beramal!

"Dan Dia lah (Allah) yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatnya (iaitu hujan), hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan dia ke negeri yang mati (ke daerah yang kering kontang), lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu, kemudian Kami keluarkan dengan air hujan itu berbagai-bagai jenis buah-buahan. Demikianlah pula Kami mengeluarkan (menghidupkan semula) orang-orang yang telah mati, supaya kamu beringat (mengambil pelajaran daripadanya)." 
(Al-A'raf : 57)

2 comments:

amirulyaacob said...

hujan yang turun bagaikan mutiara... dan mutiara yang aku miliki adalah yang paling istimewa sehingga tiada tandingan nilainya... hujan itu rahmat.. maka rahmatilah Ya Allah hubungan kami ini.. amin

secretGarden said...

love u syg

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers